Sütőtökös gnocchi - gyors verzió

  
Ezt az ételt azért is szeretem, mert rettentő finom, könnyen elkészíthető viszonylag egészségesen és Kiscincin is jó étvággyal elfogyasztja, ami ugyebár nem elhanyagolható szempont, mármint az, hogy hogyan etessünk sütőtököt egy 4 évessel. És hogy mitől gyors verzió? Attól, hogy nem egyenként hengergetem a kis galuskákat, hanem egy hosszú csíkot sodrok a kész tésztából és pizzavágóval szépen és gyorsan felvágom. Szóval, az én gnocchijaim szögletesek és nem lekerekített végűek, de ennyi kompromisszum bele fér az én konyhámba.


Íme a recept 2 személyre:

fél közepes méretű hokkaido tök (kb 20 cm átmérőjű)
1 nagyobb krumpli
5 dkg búzadara (tönkölyt használtam)
12 dkg liszt (teljes őrlésű esetemben)
szerecsendió
vegán vaj
zsálya izlés szerint

A feldarabolt krumplit felteszem főni. 5 perc után hozzáadom a szintén kis darabokra vágott sütőtököt, és együtt puhára főzöm. Még forrón krumplinyomón átnyomom őket, ügyelve arra, hogy túl sok főzővíz ne kerüljön a pépbe. Hozzáadom a búzadarát, a lisztet, a sót és a szerecsendiót, majd 5-10 percig pihentetem. Elég lágy tésztát kell kapnom. 3 gombócra osztom a tésztát és hengereket készítek belőlük. Ha esetleg túl nehéz formázni, lisztet adok még hozzá. A fent említett módon másfél-2 cm-es darabokra felvágom a hengereket a pizzavágóval. Villával csíkokat nyomok a tetejükre.
Vizet forralok, és nem túl nagy lángon kifőzöm. Kezdők készíthetnek főzéstesztet 1 darabbal: ha nem fő szét, lehet főzni a többit, ha szétfő, akkor liszt kell még bele, ha pedig túl kemény, akkor ezt most így fogjátok megenni, legközelebb jobban sikerül. Tálba szedem, vajdarabokkal megszórom és azonnal tálalom. B verzió: vajat melegítek egy tálkában, és a zsályadarabokat 1 perc alatt megfuttatom benne, és ez kerül a gnocchira. Azonnal, forrón tálalom.







Megjegyzések

Népszerű bejegyzések