Egy igazán fűszeres sütőtök krémleves



Már több fajta sütőtök krémlevest készítettem:  chili&vaniliáét, készítettem kókusztejjel, kakukkfűvel stb stb. Most egy igazán forró, átmelegítő, vérpezsdítő levesre vágytam. Az inspiráció innen jött, természetesen némi változtatással.



Fűszeres sütőtök krémleves kókusz chutneyval - 2 személyre

30 dkg sütőtök (sonkatök esetemben)
2 tk őrölt koriander
2 tk őrölt kardamom
1 kk őrölt római kömény
6 ek olívaolaj
1 kis fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
1 ujjnyi friss gyömbér reszelve
1 friss piros chili apróra vágva
kis darab fahéj

1,5 dl szojajoghurt
4 ek kókusz
1 pici zöld erős paprika
2 ek nádcukor
2 db pirított dió apróra vágva
citromlé ízlés szerint

A sütőtököt kis kockákra vágom, tepsibe teszem, a sütőt 220 fokra melegítem.
3 ek olívaolajon 1 percig pirítom a koriandert, a kardamomot és a római köményt. A fűszeres olajat a sütőtökre öntöm, és 30-35 percig sütöm.
Ha megsült, a 3 ek olívaolajon pár percig dinsztelem a hagymákat, hozzáadom a piros chilit és a
gyömbért. 3-4 percig pirítom, majd mehet bele a sütőtök. Felengedem vízzel, beleteszem a fahéjat,
sózom, és 15-20 perc alatt készre főzöm. Botmixerrel pürésítem.
Közben elkészítem a chutneyt: a kókuszt, a pirított diót, a cukrot, és az erős paprikát összekeverem a joghurttal, és már kész is.
A leves enyhén csípős és jó fűszeres lesz, csípősségét lehet még fokozni: akkor 2 db piros chili kell bele. A chutney is pöttyet csíp, viszont lággyá teszi a levest, és a kókusz remekül harmonizál a sütőtökkel.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések