Spenót, rizs, kukorica



A blogomon végigtekintve látom, hogy pár napja volt már egy kukorica-spenót párosítás - úgy látszik, szeretem őket így együtt. Ez egy GoodFood-os recept alapján készült, csak a kukorica helyett zöldborsóval, illeteve a fűszerek arányát változtattam meg.  Úgy sem lehet rossz, de mivel volt itthon még egy friss cső kukoricám, így inkább azt használtam fel hozzá. Nagyon lágy ízvilágű lett ez a rizses étel. Én natúr (azaz barna) rizzsel készítettem, így ez lett a főételünk, utána pedig rózsavízes friss limonádét ittunk.:))



2 személyre

20 dkg natúr rizs
2 ek olaj
2 kk őrölt római kömény
2 kk őrölt fahéj (vagy kis darab egész)
4 kk őrölt kardamom
5 db szegfűszeg
1 cső kukorica
1 nagy friss marék spenót

A rizst 30-35 perc alatt megfőzöm (rövidebb a barna rizs főzési ideje, ha előtte beáztatjuk, ill. főzés után pár percig lefedve hagyjuk - a japánok szokták így). Ha kész, akkor egy serpenyőben az olajon 1 percig pirítom a fűszereket, majd hozzáadom a rizst. Átforgatom, kevergetem, pár perc után pedig beleteszem a feldarabolt spenótot, majd a kukoricát. Sózom, kis vízzel felöntöm. Max. 5 percig párolom, és már lehet is fogyasztani. Így a spenót sem fő szét, és a kukorica is pont jó, enyhén roppanós lesz. Jó étvágyat!!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések