Vöröslencse-krémleves zöldborsóval

Igaz, hogy jön a tavasz, de ezt ezen a ködös-esős napon egyáltalán nem lehet érezni. Amúgy is kevés időm volt ma a főzőcskézésre, ilyenkor a legkézenfekvőbb ebéd egy jó tartalmas leves, amihez nem kell túl sok zöldséget pucolni, finom és laktató. Ezt a levest kb 40 perc alatt el lehet készíteni. Ha van otthon kész vörös curry pasztánk, akkor még hamarabb. De én szeretek mindent magam készíteni.



1 közepes vöröshagyma
3 ek olaj
12 dkg vöröslencse
fél doboz kókusztej-krém (125 ml) - ez sűrűbb, zsírosabb mint a kókusztej
2 ek szójaszósz + pár csepp a tálaláshoz
5 dkg zöldborsó
citrom leve ízlés szerint

vörös curry paszta (ligthos)
1 sonkahagyma (vagy vöröshagyma)
1 nagy gerezd fokhagyma
5 cm-es friss gyömbér reszelve
kis darab fenyérfű (thai citromfű)
2 kis piros chili
3 ek natúr paradicsomszósz
1 tk őrölt római kömény
koriander gyökér vagy szár (ez most nekem nem volt)
bors
só (vagy ha autentikus thaiok akarunk lenne, akkor halszósz)
reszelt citrom- vagy limehéj

Először a curry pasztát készítem el: apróra vágom a hagymákat, a citromfűvet és a chilit, a gyömbért és a citrom héját lereszelem, és az összes hozzávalót összekeverem egy kis tálkában, majd botmixerrel pürésítem.
A zöldborsót vízben 5 perc alatt  megfőzöm, félreteszem tálalásig.
A hagymát apróra vágom, majd olajon lassú tűzön halvány sárgára dinsztelem. Hozzáaadom a curry pasztát, és 1-2 percig pirítom. Belekeverem az alaposan megmosott vöröslencsét, vízzel felöntöm. 15-20 percig főzöm, amíg a lencse teljesen megpuhul. Ekkor botmixerrel krémessé turmixolom. Visszahelyezem a tűzre, hozzáadom a kókusztejet és a szójaszószt, majd pár perc lassú forralás után már kész is a leves.
Tálalás: kis tálkákba szedem a levest, beleteszem a főtt zöldborsót, pár csepp szójaszósszal és citromlével ízesítem/díszítem. Forrón tálalom.

Megjegyzések

  1. Szia!
    Végignéztem a blogodat! Tetszik! Ki is próbálok majd néhány receptet. Vegetáriánus vagy? Nálad se látok húsos recepteket. :)
    Milyen géppel készíted a fotóidat?
    Üdv,
    Zizi

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések