Diós-birsalmasajtos muffin narancsöntettel

A muffinokat azért is szeretem, mert amellett, hogy gyorsan el lehet készíteni, remekül alkalmazható a teljes őrlésű liszt, mehetnek bele mindenféle gyümölcsök és magvak, szóval vannak benne tápláló összetevők is. Egyedüli buktatója az lehet, hogy túl száraz, de ezt a különféle szirupokkal, öntetekkel, mázakkal ki lehet küszöbölni. Most egy narancsos mázat készítettem, ami igazán finommá tette a muffint.



12 db-hoz
22 dkg teljes őrlésű liszt
1 tk szódabikarbóna
1 tk almaecet
5 dkg nádcukor
6 dkg vaj
5 dkg darált dió
8 dkg darabolt dió
12 db fél dió a díszítéshez
10 dkg birsalmasajt
fél bio narancs héja
kb 2 dl rizstej
2 kk sütőpor
máz
6 dkg porcukor (nálam ez is nádcukor, amit ledarálok kávédarálóban)
fél bio narancs héja
1 narancs leve
2 dkg vaj

A vajat a nádcukorral habverővel 1 percig verem, hozzáadom a lisztet, szódabikarbónát, almaecetet és a sütőport, a rizstejet, belereszelem a narancs héját, jól elkeverem. A diót és a birsalmasajtot apróra darabolom, és ezeket is hozzáadom. Ha szükséges, teszek még hozzá rizstejet, hogy megfelelő állagú legyen a tésztánk. Papírral bélelt muffin formába kanalazom, tetejére helyezem a fél diókat (esetleg birsalmasajt kockákat is), majd előmelegített sütőben 180 fokon 35-40 percig sütöm.
Elkészítem a mázat: a vajat kis lábasban megolvasztom, és az összes hozzávalóval összemelegítem, hűtöm.
Tálalás: megvárom, amíg a muffinok kihűlnek, és lehúzom a papírokat. Tányérra helyezem, meglocsolom a narancsos mázzal, esetleg dióval megszórom.

Megjegyzések

  1. Sajnos, én nem tudok annyi birsalmasajtot készíteni, hogy még süteményekhez is elég legyen :-( , pedig ez nagyon csábítóán néz ki.

    VálaszTörlés
  2. Én is úgy kaptam, és nem akartam mindet csak úgy befalni:)))

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések