Édes-csípős zöldségek

Úgy volt, hogy ma a Wasabi-ban fogunk ebédelni a szülinapom alkalmából. Sajna, Kiscincin elkezdett nagyon-nagyon köhögni, és a náthája is felerősödött, így töröltük a programot, én meg mehettem a konyhába főzni. Már nagyon rákészültem egy kis ázsiaira, és túl sok időt nem akartam a konyhában sem eltölteni, így jött egy fincsi kis wokos zöldség. (Persze, leves után és desszert előtt).

2 személyre
5 gerezd fokhagyma
10 cm-es friss gyömbér apróra vágva
4 kicsi friss chili paprika
4 ek olaj
1 sárgarépa
4 db gomba
1 kis fej brokkoli
10 szem kelbimbó
szójaszósz
1 ek kukorica keményítő
1 ek méz
1 nagy szelet friss ananász

A gyömbért és a fokhagymát vékonyra felszeletelem, a chilit apróra vágom. A sárgarépát hosszúra, a gombát kis szeletekre, a kelbimbókat félbe vágom, a brokkolit rózsáira szedem. A gyömbért és a fokit 2-3 percig pirítom nagy lángon az olajon, beleteszem a chilit, majd kb fél perc múlva hozzáadom a gombát és a répát. 2 perc után jöhet bele a kelbimbó és a brokkoli. Még kb 5 percig pirítom jó nagy lángon, időnként megkevergetem. Hozzáadom a szójaszószt, pici vizet, az apróra darabolt ananászt, a nagy kanál mézet és lefedem 3-4 percre. A kukorica keményítőt hideg vizben elkeverem, és tűzről levéve a zöldségekhez keverem. Visszateszem a tűzre és 2-3 perc alatt készre párolom. Natúr rizzsel tálalom.


A desszert roppant egyszerű volt, és remek levezetőnek bizonyult a csípős után. Egy banánt felszeltem, mézbe és friss citromlébe mártottam és kókuszban megforgattam.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések