Vietnámi paradicsomos tofukockák

Ezzel a recepttel még tavasszal futottam össze, és már akkor elhatároztam, hogy paradicsomszezon idején mindenképp ki fogom próbálni. Azóta már többször is elkészítettem, finomítottam rajta, úgyhogy mostmár elmondhatom, hogy ez az étel is a nagy kedvenceim sorába tartozik.
A tofuról mindenképp annyit - tudom, hogy nem egy slágertermék Magyarországon, így jó tofuért menni kell, azaz nincs minden sarkon - hogy nagyon fontos a minőség. A gumis, kemény tofuval még a legjobb recept sem tud csodát tenni. Az én favoritom a House Premium tofu (ami Amerikában készült japán tofu), és ehhez az ételhez a firm, azaz a kemény verzióját használom.



2 személyre
25 dkg firm tofu
1 dl olaj

3 ek olaj
4-5 gerezd fokhagyma
2 cm-es friss gyömbér
fél chili (mint lehetséges opció, nem mindig teszek bele)
45 dkg paradicsom
1 ek szójaszósz

1 tk nádcukor
1 zöldhagyma hosszú csíkokra vágva

A tofut 2x2 cm-es kockákra vágom. Az 1 dl olajat felforrósítom, és beleteszem a tofukockákat. Erős tűzön hirtelen sütöm, amíg arany színű lesz, aztán megforgatom és mindem oldalát megpirítom. Ha kész, papírral bélelt tányérra szedem, lecsepegtetem.
Három ek. olajon megpirítom az apróra vágott fokhagymát és gyömbért. Hozzáadom a kb fél cm-es kockákra vágott paradicsomot, szójaszósszal, sóval és nádcukorral ízesítem. Mérsekelt tűzön 7-8 percig párolom, ha szükséges, adok hozzá egy kis vizet. A tofukockákat is a mártáshoz adom, óvatosan elkevergetem, és további 6-7 percig pirítom együtt. Végül rászórom a zöldhagymacsíkokat, átforgatom, és azonnal tálalom. Főtt rizst kínálok hozzá.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések