Kimchi házilag

A képen friss kimchi látható
Már régóta szemezek Maangchi, koreai blogger videójával, és készülök a saját, házi kimchim elkészítésére. Előnye az, hogy egyszer kell időt és energiát ráfordítani és utána pár hétig csak tálalni vagy főzni kell vele, és persze nem tartalmaz semmi olyat, amit én nem szeretnék megenni.
Ma nekiláttam és egy bő óra alatt el is készítettem. Az eredményre még várnom kell, habár így is lehet már fogyasztani, de legalább 1 hét kell az éréshez. Most még szétesnek az ízek, de már ígéretesnek tűnik.
A poszt végén csatolom Maangchi videóját. Ő kb 4-szeres adaggal dolgozott mint én, de így is meglepődtem, hogy milyen sok lesz ebből az 1 nagyobb darab kínai kelből. Azt hiszem, lesz lehetőségem több koreai kimchis ételt elkészítenem a napokban.
A kimchim beéréséről a következô kimchis receptemben fogok beszámolni.
Pár szót még a csípősségről: óvatosan kezdem, az enyém egy enyhe verzió, ami így is eléggé csíp.



1,1 kg kínai kel
7,5 dkg só
2 dl víz
2 dkg édes rizsliszt (vagy ragacsos vagy glutinous néven is fellelhető)
1-2 tk rizsszirup
10 db közepes fokhagymagerezd
1 ek friss gyömbér
1 kis fej vöröshagyma
2 ek szójaszósz + pici víz
2,5 dkg chili pehely (ha nagyon csípősre szeretnéd, duplázd meg a mennyiséget!! :))
1 kisebb sárgarépa
1 kisebb jégcsapretek (vagy bármilyen retek)
1/4 kisebb póréhagyma
2-3 szál zöldhagyma

A kínai kelt hosszában kettévágjuk, majd ismét ketté és megint ketté, majd kb falatnyi kockákra daraboljuk. Alaposan átmossuk, majd megszórjuk sóval és jól beleforgatjuk, állni hagyjuk.
Közben a vizet a rizsliszttel elkeverem, és folyamatos kevergetés mellett felforralom. Rizsszirupot vagy nádcukrot adok hozzá. Megvárom míg újra bugyog párat, leveszem a tűzről, egy tálba teszem és kihűtöm.
A fokhagymát, a vöröshagymát és a gyömbért feldarabolom, aprítógépbe teszem, szójaszószt és pici vizet adok hozzá, hogy könnyebben menjen az aprítás és pürészerű végeredményt kapjak. Ezt hozzáadom a riszlisztes főzetünkhöz, kimérem a chili pehelyt és azt is beleteszem. Alaposan elkeverem.
A sárgarépát és a retket gyufaszál vékonyra darabolom, felszelem a zöldhagymát és a pórét is, és ezt is a chilis szószhoz keverem.
Közben a káposztát leöblítem 1x vagy 2x (sztem egyszer is elég, mert én 2x öblítettem le, és igencsak elvesztette a káposzta a sósságát, szóval azt pótolnom kellett). Jól lecsurgatom a vizet, majd a chilis szósszal összedolgozom. Én ehhez fakanalat használtam, Maangchi kesztyűs kézzel szokta ezt végezni.
Jól zárható műanyag tároló dobozba szedem, lezárom és a hűtőbe teszem. 1 hét kell a fermentációhoz. Egy kisebb adagot kitettem egy másik dobozba, amit szobahőmérsékleten hagytam, így állítólag 2 nap alatt fermentálódik, és összeérnek a kimchi ízei.
Ami a videón és a kimchis receptek fotóin nem látható az az, hogy van egy nagyon erős, jellegzetes illata a kimchinek, jó erre felkészülni.

Az elkészítésben mindenképp segítség Maangchi videója. Ő nem teljesen vega verzióban készíti, az én receptem kihagyja a tintahalat és a halszószt.
Hát akkor kalandra fel! :))




Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések