Lecsó bazsalikomos sült zöldséggel

A nyár kihagyhatatlan étele egy ici-pici csavarral, amitől izgalmasabbá és változatosabbá tehetjük ezt az amúgy is finom ételt.
Én is többféleképpen készítem a lecsót, simán, azaz paprikával és paradicsommal, vagy cukkinivel vagy padlizsánnal, vagy a francia verzióját, a ratatouille-t (ami elég munkaigényes, viszont eszméletlen finom). Aktuális kedvencem ez a képen látható verzió, amihez ihletet a hódmezővásárhelyi (szülővárosom) Kispiac nevú étteremben kaptam. Nem túl nagy náluk a vegetáriánus felhozatal, de a környék legigényesebb és legnyitottabb étterme és azért mostanság többet gondolnak a hús nélkül élőkre is. Ez persze a régió sajátossága, ahol is nagyon erős még az a felfogás, hogy hús nélkül az ember nem élhet teljes életet. Egyszer részt vettem egy vegetáriánus vacsora estjükön, ahol kínai teabemutatót tartottam és én voltam az egyetlen vegetáriánus. Szóval, a Kispiac azért remek hely, remek szakáccsal, aki igyekszik változatos és igényes ételeket a vendégek elé tenni, és az én magasra tett mércémet is két lábbal átszeli. :)

És akkor a recept:



2 személyre

1 közepes fej vöröshagyma
2 gerezd foki
5-6 db nagy, húsosabb paprika
5 db közepes paradicsom

2 ek olívaolaj
1 kisebb cukkini
1 kisebb padlizsán
bazsalikom
+ 4 ek olívaolaj a sütéshez

A vöröshagymát, fokhagymát megpucolom, apróra vágom. A paprikát feldarabolom, a paradicsomot cikkekre vágom. A hagymákat olívaolajon megpirítom, majd a paprikával együtt sütöm még kb 7-8 percig. Ekkor mehet bele a paradicsom. Közepes lángon még kb 15 percig főzöm, a vége felé sózom. Ezzel a lecsónk kész is.
Közben felszeletelem a cukkinit, sózom és az olajon mindkét oldalát megsütöm. Bazsalikomot akkor szórok rá, amikor megfordítom. Készre sütöm.
A padlizsánt szintén karikákra vágom, sózom és kevés olajon kezdem el sütni. Ha már megkapta az egyik oldalát, kis vizet öntök rá, hogy kellőképpen megpuhuljon. Megfordítom és meglocsolom egy kis olajjal. Ha még nem puha, de nagyon égne a padlizsánunk, akkor mehet rá még egy kis víz. Mielőtt kész, pici bazsalikomot szórok rá.
A sült cukkini és padlizsánkarikákat, lecsepegtetés után a tányérokra rendezem, a lecsót mellé kanalazom. A fotón nem látható, de én krumplipüréval szoktam tálalni, de a friss kenyér is megteszi. :) Jó étvágyat!



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések