Csokis-zabpelyhes gyors vegán süti

Ezt a roppant egyszerű receptet egy Alpro reklámban láttam a youtube-on, amik máskor rendszerint halálra idegesítenek, de most, mivel receptről volt szó, végig néztem. Rögtön kedvet is kaptam az elkészítéséhez. Szép lett, finom lett és Kiscincin rögtön 2 szeletet is bedobott belőle, pedig nem egy nagy süti-fan.
Az eredeti receptet végül itt megtaláltam leírva, amit kisfilm is kísér. Változtatni a cukor mennyiségén változtattam, mivel én a szójatejet házilag készítem, és nem teszek bele ízesítőként semmit, szóval a natúr szójatejhez kell plussz cukor.
30 cm átmérőjű sütőben sütöttem. Nem  lett túl magas a süti, meg lehet próbálni kisebben, de így legalább szépen átsült.



20 dkg zabpehely (apró szemű)
fél liter natúr szójatej (vagy más növényi tej)
8,5 dkg nádcukor
2 cs. vaníliás cukor (vagy fél rúd vanília kikapart magja)
4 ek natúr mogyoróvaj
1 tk szódabikarbóna
5 dkg étcsoki apróra darabolva

A hozzávalókat kimérem és alaposan összekeverem, a mogyoróvajat is jól eldolgozom. Legvégül a csokidarabokat beleszórom, elkeverem és a sütőpapírral bélelt formába öntöm. Előmelegített sütőben, 180 fokon kb 35 percig sütöm. Kissé hűtöm, majd szeletelem. Ennyi az egész.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések