Köményes kukoricaleves

Ez a sűrű, laktató leves szintén a gyors kategóriába tartozik. Most egy kicsit úgy érzem, rákattantam a kukoricára. Jöhet minden formájában: lehet dara, liszt, sütve, főzve, édesen, sósan. Hamarosan jönnek a receptek!



2 személyre
1 kis fej vöröshagyma
1 ek olívaolaj
1 gerezd fokhagyma
1 kk köménymag
1 közepes krumpli
15 dkg kukorica
só, bors
fél dl rizstej
petrezselyemzöld
kukoricagaluska
1 tojás
2-3 dkg reszelt parmezán
5-6 dkg kukoricaliszt


Az olívaolajat felmelegítem és az apróra vágott vöröshagymát megpirítom benne. Hozzáadom a fokhagymát és a köményt, majd a kis kockákra vágott krumplit. Pár percig párolom, majd felöntöm vízzel. Sózom. Kb 1 perc után beleteszem a kukoricát, és még 10 percig főzöm. Rizstejet öntök hozzá, petrezselyemmel megszórom.
A galuskához összekeverem a hozzávalókat, 5 percig pihentetem, majd mokkáskanállal pici galuskákat szaggatok a levesbe. Lassú tűzön pár perc alatt kész. Forrón tálalom frissen őrölt fekete borssal.

Megjegyzések

  1. Jaj, de jól néz ki!
    Én is nagy kukorica-fan vagyok, úgyhogy ezt mindenképpen kipróbálom!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések