Céklaleves gazdagon

Céklavest is már többféleképpen készítettem: almával, gombás raviolival, fejes káposztával. Most egy zöldséggel teli verzióját próbáltam ki, ami igen gazdag, laktató levesnek bizonyult.



3-4 személyre
1 fej lilahagyma
1 gerezd fokhagyma
3 ek olívaolaj
1 marék lilakáposzta, vékonyra reszelve
1 marék kelkáposzta vékonyra szelve
1 közepes sárgarépa
12 dkg vörösbab
1 közepes krumpli
2 közepes cékla
1 kk kakukkfű (szárított)
1 kk köménymag
2 babérlevél
fél narancs leve
só, bors
petrezselyemzöld (ami nekem pont nem volt)

A vörösbabot kis lábasban félpuhára főzöm. A lilahagymát az olívaolaj és vaj keverékén megdinsztelem, hozzáadom a fokhagymát és 1 percig együtt pirítom. Ekkor beleteszem a kétféle káposztát, majd 3-4 percig pirítom. A feldarabolt sárgarépát is hozzáadom és még együtt párolom 4-5 percig, időnként megkevergetem, hogy le ne égjen. Felöntöm vízzel és mehet bele az apróra vágott burgonya, cékla és a fűszerek. Ha felforrt, a babot is beleöntöm. Sózom és kb 30 perc alatt készre főzöm. Ha kész, belefacsarom a narancs levét, 1-2 percig forralom, majd frissen őrölt borssal és petrezselyemzölddel tálalom.

Megjegyzések

  1. Hű, ez nem semmi!
    Egészen különleges íze lehet. A borscson kívül még sosem hallottam céklalevesről, de ez nagyon tetszik.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések