A tuti mézeskalács

A mézeskaláccsal is úgy vagyok, hogy már rengeteg receptet nézegettem, kipróbáltam, de azt hiszem ez a igazi. Szóval, érdemes a gyűjteményembe felvenni.
A legjobban azok a mézeskalács receptek "tetszenek", amikbe nincs is méz, vagy 5 dkg méz és 35 dkg cukor. És nem csak egy ilyet lehet találni.
Ez a recept nagyon finom, ajánlom mindenkinek és még méz is van benne.

30 dkg méz
8 dkg kókuszvaj
6 dkg nádcukor + 3 ek nádcukor nyújtáshoz
45 dkg teljes őrlésű liszt
5 dkg apróra vágott mazsola
1 bio citrom héja
1 tk fahéj
fél tk őrölt szegfűszeg
fél tk őrölt kardamom
fél tk őrölt koriander
1 tk szódabikarbóna

A kókuszvajat és a mézet tűz fölött megmelegítem. A liszttel elkeverem az apróra vágott mazsolát, a citromhéjat, nádcukrot és a fűszereket. A szódabikarbónát vízzel elegyítem, majd hozzáadom. Ha egy kicsit hűlt a mézes-kókuszvajas massza, akkor a lisztes keverékhez adom. Hűtőben 2-3 órát pihentetem. Nagyszemű nádcukrot a nyújtódeszkán szétszórok és ezen nyújtom ki a tésztát. Kis téglalapokra vágom, vizes ecsettel átkenem a felületüket. 160 fokos légkeveréses sütőben sütőm kb negyed óráig.
A tészta természetesen alkalmas arra, hogy a jól bevált karácsonyi formákat is kiszúrjuk belőle.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések