Gyömbéres süti

Ez a recept egyik kedvenc blogszerzőmtől, Heiditől származik, persze nem pont úgy készítettem, ahogy ő, és a hozzávalók aránya is más. Az enyém elég finom lett, de szerintem az övé sem rossz.



30 dkg teljes kiőrlésű liszt
1 csillagánizs őrölve
1 tk szódabikarbóna
7-8 dkg kandírozott gyömbér
1 nagy bio citrom héja
fél citrom leve
12 dkg kókuszvaj
12 dkg nádcukor + 10 dkg nádcukor a hempergetéshez
kb 10 cm-nyi frissz gyömbér, reszelve

A kókuszvajat kis lábasban megolvasztom, hozzáadom a 12 dkg nádcukrot, a friss reszelt gyömbért, 1 citrom lereszelt héját, majd az egészet felforrósítom. A nádcukor össze fog állni, de ezt különösen szeretem, a sütiben is így lesz. Tűzről levéve belenyomok egy fél citromot.
Közben a lisztet összekeverem a csillágánizzsal, a szódabikarbónával és az apróra darabolt cukrozott gyömbérrel. Hozzáöntöm a vajas elegyet. Alaposan összedolgozom a tésztát, majd kb 2 cm átmérőjű kis golyókat formázok. Nagyszemű barna nádcukorban meghempergetem. Sütőpapírral bélelt tepsibe teszem őket. Elég szorosan kell őket rakni, hogy beleférjenek egy tepsibe. Kb 1 cm-rel nagyobb lesz. 175 fokon kb 10-15 percig sütöm. Nekem 62 db lett.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések