2010. július 10., szombat

Francia mazsolafánk eperöntettel

Nagyon-nagyon elmaradtam a bejegyzésekkel. Több áll itt piszkozatban, egyszerűen annyira összesűrűsödtek a dolgok, hogy nem  jutottam a végükre. Megpróbálom összekapni magam, és pótolni pár dolgot. Ez a recept is még az eperszezon idejéből való. Már-már klasszikusnak számit, visszatérő nagy kedvenc ez a mazsolafánk, amit egy vékonyka kis francia szakácskönyvben találtam jó 10 évvel ezelőtt, és azóta eperérés idején le nem hagyom az étlapunkról.



fánk
5 dkg vaj
kb 2,5 dl viz
10 dkg mazsola
5 dkg barna cukor
1 (bio) narancs héja
15 dkg liszt (nálam teljes őrlésű)
3 tojás
1 kk sütőpor
olaj a sütéshez
vaniliás cukor

eperöntet
6 dkg barna cukor
1 dl viz
20-25 dkg eper
2 ek konyak (el is maradhat)

Egy öntött vas edényben összekeverem a vizet, a cukrot, a vajat, a reszelt narancshéjat és a mazsolát, majd felforralom. Ekkor hozzákeverem a sütőporral elkevert lisztet és habverővel, majd fakanállal simára dolgozom. Leveszem a tűzről és egyenként hozzáadom a tojásokat. Minden tojás után alaposan elkeverem a tésztát. Felforrósitott olajban közepes lángon kisütöm a kanállal kiszaggatott fánkokat. Papirtőrlőre szedem őket, lecsepegtetem az olajat, majd vaniliás cukorral megszórom és eperöntettel tálalom.
Eperöntet: a cukrot és a vizet pár percig forralom, majd hozzáadom az epret és 5 percig főzöm. Botmixerrel összeturmixolom, és izlés szerint konyakot adhatok hozzá.

1 megjegyzés:

  1. nagyon szép és jó ötlet! ha jövőre nem felejtem el, akkor elkészítem :))

    VálaszTörlés