2010. január 1., péntek

Malacpofa és malacorr pogi

Ezt nem lehetett kihagyni. Látom, a gasztrobloggereket idén eléggé megfertőzte malacpofi, szóval a mai lencsepartyra én sem hagyhattam ki. Annyival megtoldottam a dolgot, hogy még malacorr pogik is készültek a nyesedékekből, amik szintén klasszak lettek. Az én malackáim pedig az alábbi tésztából készültek:

25 dkg teljes őrlésű liszt
25 dkg fehér liszt
2,5 dkg friss élesztő
1 dl tej
1 tk nádcukor
1 tojás sárgája
2,5 dl tejföl
20 dkg vaj
5 dkg parmezán

+ 1 tojás a kenéshez

Az élesztőt a cukros tejben szétmorzsolom, és meleg helyen felfuttatom. Közben kimérem a lisztet, amit a vajjal elmorzsolok. Hozzáaadom a tojás sárgáját, a tejfölt, a reszelt sajtot, a sót és az élesztős keveréket. Jól összegyúrom, majd meleg helyen 1 órát kelesztem.
A nyújtásnál figyelembe vettem, hogy ez a tészta meg fog kelni, így a malacfejhez 5-6 mm-esre nyújtottam a tésztát, egy nagyobb pohárral  kiszúrtam 2 x 12 formát. Az orrához már 3 mm-es vastagságú tészta is elég, ezt 3 cm-es pohárral szúrtam ki. 12 malacfej formát sütőpapírral bélelt tepsibe helyezek, eléggé szellősen, megkenem felvert tojással, majd ráhelyezem az orrokat, széleit jól rányomogatom. Szemének napraforgómagot teszek (nálunk ezt Kiscincin csinálta, nagyon édes, bandzsi malackák is születtek). A fülét a kézzel pödörgetem és szintén jól rányomkodom. Az orron a lyukakat evőpálcikával szúrom ki, jó nagyot, hogy a kelés során ne tűnjön el. Megkenem tojással a füleket és az orrot, meleg helyen még 15 percig hagyom állni és 170 fokos légkeveréses sütőben 10-15 perc alatt pirosra sütöm. A maradék tésztából a kis pohárkával a másfél centi vastag tésztából kiszúrom a malacorrokat, az evőpálcikával nagy lyukat készítek és ezt is kelesztem 15 percig. Ebből a mennyiségből 24 malacpofim lett, és kb 10 malacorrom, amiket a második adag pofival sütöttem ki. Társaságban garantált a siker!!

1 megjegyzés:

  1. nagyon eredeti,nagyon tetszik eroossen ugyes vagy, sok sikert tovabbi receptekhez...

    VálaszTörlés