2009. november 15., vasárnap

Mákos csók


Ha vasárnap délután itthon vagyunk, akkor többnyire készül valami süti. Ez a kis egyszerű mákos lehet a karácsonyi sütik bemelegítője is. Szóval, amíg a család másik fele csendes pihenőzik ebéd után, addig én átadhatom magam a süti készítésnek, amit kávézás vagy teázás alkalmával el is fogyasztunk.
A receptben különféle liszteket használtam, márcsak azért is, mert általában többféle liszt van itthon, és szeretem kiváltani a sima fehér lisztet vmi egészségesebbel. Ez a süti is jó bizonyíték arra, hogy nagyon finomakat lehet sütni ezekből a lisztekből. Igaz, nagyon fontos, hogy milyen gyártmányú
lisztet használunk. Teljes őrlésű lisztet azóta használok, mióta megismerkedtem a bio lisztekkel, mert kb 7-8 évvel ezelőtt, amikor próbálkoztam vele, akkor csak vmi förmedvényt tudtam beszerezni normál boltban, ami jól tönkre is vágta az ételt. Azóta, lehet, hogy változott a helyzet, de a bio lisztekben nem csalódom. Ehhez a sütihez a Pásztóiak teljes kiőrlésű rozslisztjét, Németh István teljesk. búza lisztjét és az ürömi Schaffer István házi őrlésű kukorica lisztjét használtam fel.
És akkor lássuk a receptet:

15 dkg vaj
fél tasak bourbon vaníliás cukor
10 dkg nádcukor
20 dkg darált mák
fél bio citrom reszelt héja
10 dkg bio kukorica liszt
6 dkg bio teljes rozsliszt
8 dkg bio teljes k. liszt

A vajat habosra keverem a vaníliás és a nádcukorral. A reszelt citromhéjat is beleteszem. A vajas alaphoz 2-3 kanalanként hozzákeverem a mákot és a liszteket. Szépen összedolgozom és egy fél órára hűtőbe teszem.
Kis golyókat formázok a tésztából, az ujjammal a közepébe nyomok egy kis mélyedést, majd tepsibe teszem, és egy szem mogyorót rakok a közepébe. 180 fokon sütöm kb 15 percig.
Aki nem akar várni fél órát a tészta hűlésére, az azonnal cakkos végű habzsákba is töltheti, és 3-4 cm vastagságú karikákat is nyomhat.

1 megjegyzés: